יום שבת, 28 באפריל 2012

יום מקוון מס. 3 - הזמר הישראלי

מאוד נהניתי לראות את המצגת ועוד יותר מפיתוח רעיון כור היתוך מול רב- תרבותיות  (כפי שמלמדים באזרחות) להתפתחות  התלת - שלבים של הטיפול בפירות. הרי ידוע שבכל גיל חשוב לאכול הרבה פירות ונראה שעם צמיחתה , התרבות שלנו עוברת שלבים בהתייחסות ליכולת העיכול של  העם. לגבי התינוקות , במדינה שרק נולדה ובשנותיה הראשונות, - ברור שעדיף רסק , בעוד שבגיל ההתבגרות מן המפורסמות הוא שהנוער רוצה לאכול ברור. כך במוסיקה וכך בפירות. רוצים  הרבה והכל אבל לא לערבב. כל זאת בכדי לומר למה אני, משהגעתי לבגרות, (לדעתי קצת לפני המדינה) באמת חושבת שהכי טעים בכל סלט הוא המיץ.  גם בסלט פירות.

לגבי התקופות והמסר חשוב לי לכן להתחיל  מהסוף.  אני רוצה להציע לצפות  בשתי יוצרות מן הבולטות ביותר בדור הנוכחי של הזמרות : מירה עווד ואחינועם ניני. המסר שלהן אופטימי כי אין ברירה אחרת. חייבים להדבר, חייבים להתפשר וחייבים לשמוע זה את זה בכל השפות, בעיקר פה בארץ ובעיקר בסכסוך שהוא פוליטי- אזרחי, עם השלכות תרבותיות חד- משמעיות. הוא מתאים לי במיוחד למוצאי יום העצמאות הנוכחי.

אז דבר ראשון תהנו מהן:   there must be onther way  גם אם זה לא זוכה בינתיים בתמיכת כל הציבור.


לגבי התקופה השניה בלי ספק הייתה עופרה חזה סנונית ראשונה שלנו במוזיקת עמים ובהכרה בעולם, לצד הכרה בייחודיות של הניגונים התימנים בחברה בישראל - כ "לא לתימנים בלבד " ובלי להתבייש. אבל לא כל כך אוהבים אצלנו לזכור שהיא יצאה עם הניגונים התימניים (1984) רק אחרי ההצלחה שלה בארוויזיון בעקבותיה התקבלה למרכז הקונסנזוס עם שירי מולדת (1983). והיא בכלל התחילה לשיר על במות שנים קודם...


אבל אני בחרתי להזכיר  שתקופות לא נחלקות לפי שנים חד- משמעית כמו שנוח  לחוקרים באקדמיה ולתלמידים לזכור. הנה סרט שהגיע קצת באיחור (2006) לספר סיפור מדהים שמתאר את קשיי החיים בין תרבויות  ובעליה לישראל .
השיר שבסופו הראה לי שגם אני נהנית ממוזיקה שונה ממה שהייתי רגילה כשהיא עשויה טוב לטעמי.
לפניכם הטריילר לסרט שלוש אחיות והשיר ברכת המלך - בפי מירי מסיקה. 
שניהם  מעולים  בעיני.


ואחרונים חביבים שירי כור ההיתוך - הצבר, הקיבוצניק והנחלאים לדורותיהם.
הכי מתאימים לדעתי כ"סופר מודל" הם להקת הנח"ל
 והכי מתאים לי הוא החקלאי הפיקח המסביר לצבא איך צריך לנהל התקדמות בכל השדות.
להקת כוורת,  נותנת את הקלסיקה הזו בקריצה. (ושימו לב לבלורית של סנדרסון...)
הורה כרוב והורה סלק !  תמיד תזכרו שצריך גם ירקות !


מאד נהניתי לעשות את המשימה. אני חושבת שהמצגת מעולה ומשימה כזו אפשר להעביר ישר לתלמידים.
 וגם הם יהנו לעשות אותה.... תודה וכל הכבוד לזוהר!

תנו לה בכפיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה